jakczujemy koloryKażdy kto tworzy jakąkolwiek ruchomą grafikę zwaną motion designem pierwszą rzeczą jaką powinien zrobić jest dobranie kolorów. Kolory warunkują klimat i wyraz ogólny całości animacji czy korekcji kolorystycznej. Poniżej przedstawiam krótką i bardzo podstawową listę kolorów i emocji jakie wywołują. Spis ten jest absolutna podstawą i minimum, które każdy kto kiedykolwiek i w jakikolwiek sposób pracuje z kolorem powinien znać.

 

 

Czerwony – agresja, siła, pobudzenie, milość, namiętność, pasja. Kolor krwi, róży, znaków ostrzegawczych.

Zielony – spokój, witalność, świeżość. Kolor trawy, drzew, lasu – kolor wiosny.

Niebieski – spokój, stanowczość, władza, wierność, bezpieczeństwo. Kolor nieba.

Pomarańczowy – wesołość, radość, żywiołowość, nowoczesność. Kolor zakreślaczy biurowych 🙂

Żółty – pobudzający, pozytywny, radosny. Kolor słońca i plaży.

Różowy – kobiecość, niewinność, delikatność. Kolor różowej waty cukrowej 🙂

Fioletowy – metafizyczność, duchowość, zagadkowość, mistycyzm, wyrafinowanie. Kolor królewskich szat, żałobnych szat liturgicznych, ale i lat 60tych, młodości i buntu.

Brązowy – spokój, statyczność, bezpieczeństwo. Kolor drzew i ziemi.

Szary – praktyczność, stałość, konserwatyzm.

Biały– czystość, spokój, neutralność. Kolor zimy.

Czarny – Tajemniczość, konserwatyzm, powaga, odrębność. Kolor nocy, czarnej wołgi i garniturów na Wall Street

To chyba tyle, jeśli chodzi o podstawowe kolory. Znaczenie ich oczywiście może się zmieniać, przy odpowiednim połączeniu z innymi oraz odpowiednim akcentowaniu. Zapraszam więc do testowania najdziwniejszych połączeń i sprawdzania reakcji odbiorców na nie 🙂 Radzę jednak uważać z odważnymi połączeniami czerwieni, pomarańczu, żółci i ostrego niebieskiego oraz nadmiernym otaczaniem się takimi kompozycjami – takie eksperymenty doprowadziły Vincenta Van Gogh’a do utraty ucha i zmysłów (a może w odwrotnej kolejności?). Źródło artykułu: http://splaszfx.pl