Zła wiadomość dla wszystkich tych, którzy korzystają z produktów Adobe Creative Cloud – od kilku godzin mamy do czynienia z problemami serwerów firmy odpowiedzialnymi za logowanie do CC oraz innych powiązanych usług Adobe. Problem wydaje się być globalny i występuje wszędzie na świecie.

creative-cloud-problemy-z-serwerami

Co się dzieje z CC?

Firma Adobe poinformowała o tym, że problem jest realny i nie odnosi się tylko do jednostkowych przypadków, oraz o tym, że pracuje nad jego rozwiązanie. Pierwsze informacje o problemach pojawiły się prawie 20 godzin temu (nas niektórzy z Was informowali o problemach w godzinach porannych dnia dzisiejszego). Z informacji, jakie udało się uzyskać po kontakcie z supportem Adobe wynika, że naprawa może potrwać jeszcze, co najmniej nawet 24 godziny.

Co nie działa w Adobe Creative Cloud?

Przede wszystkim nie działa logowanie, oraz rejestracja do Creative Cloud oraz innych serwisów opartych na logowaniu przy pomocy Adobe ID. Jeśli ktoś w dniu dzisiejszym postanowił kupić usługę Creative Cloud lub chociażby pobrać którąkolwiek z aplikacji CC – to również mu się nie uda. Wśród usług, które nie działają jest również usługa TypeKit – tu warto dodać, że jeśli jesteśmy już zalogowani do naszej aplikacji CC – fonty zainstalowane na komputerze działają bez problemu, ale nie działa połączenie z TypeKit i instalowanie czy używani nowych.

Obawiam się, że te problemy – już kolejne, ponieważ nie możemy zapominać o ogromnym wycieku danych, o którym informowaliśmy kilka miesięcy temu w artykule UWAGA! WŁAMANIE DO ADOBE CREATIVE CLOUD – na nowo wzbudzą dyskusje na temat decyzji Adobe o oparciu prawie wszystkich swoich aplikacji o Creative Cloud i subskrypcję i z pewnością nie pomogą marketingowo firmie. Przede wszystkim jednak mam nadzieję, że firmie uda się uporać z problemem jak najszybciej i usługi CC wrócą w pełni do jej użytkowników.

Informacje o statusie usług i ich działaniu możecie znaleźć na stronie https://status.creativecloud.com/

Aktualizacja:

Adobe nadal pracuje nad rozwiązaniem problemu – poinformowało o tym na  jednym ze swoich oficjalnych kont Twitter:

 

Aktualizacja (16.05.2014)

Wydaje się że firma Adobe poradziła sobie już z problemem – wszystkie usługi wydają się działac bez zarzutu, a na oficjalnym blogu firmy pojawiła się informacja:

adobe cc down

Jeśli ktokolwiek z Was ma jeszcze problemy z logowaniem do usług Adobe – prosimy o kontakt.