REŻYSERIA-FILMU-REKLAMOWEGO-72Wydawnictwo WM (Wojciech Marzec) jest znane większości osób zainteresowanych branżą filmową w Polsce. To dzięki nim trafiają w nasze ręce najlepsze teksty na temat filmu, filmowania i animacji. Od dwóch dni w księgarniach możecie znaleźć ich nowy tytuł: Reżyseria filmu reklamowego.

Mówiąc najkrócej książka pod tytułem Reżyseria filmu reklamowego autorstwa Katarzyny Dragović i Nono Dragovića to kompletny kurs reżyserii filmowej, obejmujący zarazem pełny proces tworzenia reklamy, od pomysłu agencyjnego do kopii wzorcowej filmu. To książka dla branży reklamowej, ale również i dla filmowej, ale zapraszam do zapoznania się z oficjalną informacja prasową o książce, a już wkrótce nasza recenzja książki.

Pierwsza i jak do tej pory jedyna w Polsce książka poruszająca tematykę reżyserii i produkcji filmu reklamowego. Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż: filmowej i reklamowej. W niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie niepraktykowany dotąd sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o tym, który z reżyserów dostanie zlecenie oraz reżysera, wykonującego to zlecenie.

Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetowego.

Książka jest pełnym kursem reżyserii filmowej, dostarcza szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim, przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji filmu. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów, eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji reklamowych, zaopatrzona w przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię wiedzy praktycznej.

Żaden reżyser w żadnej książce o reżyserii nie odkrywa tylu pilne strzeżonych tajemnic zawodu.

Opanowanie ich pozwoli bez lęku stanąć za kamerą i poprowadzić ekipę filmową nie tylko w reklamie.

Reżyserem filmów reklamowych można zostać niekoniecznie kończąc szkołę filmową.

Książka jest więc przeznaczona zarówno dla tych, którzy z reżyserią do tej pory niewiele mieli wspólnego, jak i dla studentów szkół filmowych, ale także dla profesjonalnych reżyserów, którzy chcieliby zacząć kręcić reklamy.

Docenią ją z pewnością także pracownicy agencji reklamowych i działów marketingu, odpowiedzialnych za reklamę.

Książka przedstawia narzędzia i sposoby pracy w reklamie i filmie, daje wskazówki jak się do tego zabrać: jak przygotować projekt reklamowy i filmowy, w jaki sposób określić środki realizacyjne, jak przeprowadzić produkcję od idei do realizacji i jak komunikować się z agencją, producentem i klientem.

Książka udowadnia tezę, że opanowanie warsztatu jest warunkiem mistrzostwa reklamowego i filmowego.

Obowiązkowa pozycja dla studentów filmówek, szkół reklamy, filmoznawców i reklamoznawców, agencji reklamowych i zawodowców zajmujących się filmem, reklamą, komunikacją i marketingiem.

O autorach:

Katarzyna Dragović od początku istnienia reklamy w Polsce pracuje w takich agencjach reklamowych jak: DMB&B, J.Walter Thompson, McCann-Erickson, Euro RSCG. Zaczynała jako copywriter, aby przejść przez wszystkie szczeble w hierarchii agencyjnej, aż do dyrektora kreatywnego. Laureatka nagród branżowych, jurorka polskich i zagranicznych konkursów reklamy, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, jedynej w Polsce szkoły typu „portfolio”, przygotowującej do pracy w agencji reklamowej. Wykładowca w Łódzkiej Szkole Filmowej, SGH, Miami Ad School, Minneapolis College of Art and Design.

Nono Dragović, doktor teorii filmu, absolwent wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej. Reżyser filmowy, teatralny, telewizyjny, operowy i reklamowy, z wieloletnim doświadczeniem. Twórca uznanych seriali telewizyjnych, filmów dokumentalnych, przedstawień teatralnych i operowych. Autor książki „Poetyka reżyserii filmowej” oraz wielu publikacji filmowych. Wykładowca w szkołach filmowych w Łodzi, Belgradzie i Warszawie. Założyciel studium Reżyseria Filmu Reklamowego w Szkole Mistrzów Reklamy i Szkoły Filmowej przy SWSPIZ w Łodzi i Warszawie. Wyróżniony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

 

Strona www wydawnictwa: Wojciehc Marzec