Proceduralny ogień w After Effects – tutorial

Jak stworzyć ogień w Adobe After Effects? I jak to zrobić tak, aby wyglądało to realistycznie? I jak to zrobić proceduralnie i to przy użyciu wbudowanych narzędzi w AE? Oto odpowiedź.

Kanał FloMotion postanowił – jak wielu przed nim – stworzyć ogień w After Effects. Wielu próbowało wielu z sukcesami, są już obecnie również specjalne pluginy, dodatki i presety służące do generowania ognia, płomieni czy w miarę realistycznego dymu w AE. Ba nawet najnowsza wersja najpopularniejszego dodatku do AE pt. Trapcode Particular posiada w swojej bibliotece takie efekty.

Autor jednak postanowił stworzyć ogień i płomienie wyłącznie przy użyciu wbudowanych narzędzi Adobe After Effects i – jak już wspomniałem zbudować efekt proceduralnie, co pozwala w przyszłości na w zasadzie dowolne jego modyfikowanie od podstaw.

Jak widzicie przy pomocy odpowiedniej korekcji kolorów, wykorzystaniu efektu Fractal Noise, przenikania i kilku deformatorów stworzyć dość realistycznie wyglądający ogień.

A na dokładkę już dość wiekowy – bo z 2007 roku – tutorial naszego kolegi Jerzego Drozdy aka. Maltaannon prezentujący wykorzystanie efektu Particle Playground do wykonania efektownego płomienia.

PoRO Podcast - posłuchaj najnowszych odcinków

Więcej odcinków:
PoRO Podcast – archiwum