plexus-after-effectsNews może trochę spóźniony ale myślę że warto nim wspomnieć. Niejaki Rowbyte – twórca skryptów i pluginów, udostępniający swoje prace na stronie AEscripts.com, udostępnił nową wersję pluginu Plexus, który pozwala “łączyć” z sobą obiekty bezpośrednio w środowisku After Effects.

Plexus 2 bo pod takim numerkiem została wydana nowa wersja wtyki, oferuje kilka całkiem ciekawych opcji:

– dodano śledzenie obiektów null, nie tylko świateł/cząsteczek,

– możliwość zmieniania tekstury elementów łączących punkty,

– system efektorów oddziałujących na Plexsusa i jego,

– możliwość renderownia kilku opcji łączenia Plexsusa w osobnych instancjach (skomplikowan;),

– losowe wyświetlanie tekstur cząsteczek,

– ulepszony import plików OBJ,

– nowy rodzaj łączenia cząsteczek – beam,

– multiplikatory łączeń (efekt echo),

– zwiększona kontrola przeźroczystości cząsteczek.

Więcej informacji na oficjalnej stronie projektu:

http://aescripts.com/tutorials/announcing-plexus-2/

Przykładowe efekty wykorzystania nowej wersji pluginu:

{vimeo}https://vimeo.com/28642435{/vimeo}

{vimeo}https://vimeo.com/45111663{/vimeo}

{vimeo}https://vimeo.com/47428869{/vimeo}