foto marketing

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Wasz burger z popularnej sieci fastfoodów nie wygląda jak ten, na widok którego, stojąc w kolejce, zrobiliście się tacy głodni? A może sami chcielibyście, żeby Wasz produkt prezentował się korzystniej w wersji foto? Zapraszamy za kulisy agencji odpowiedzialnej za sesje fotograficzne hamburgerów, sałatek i lodów dla najpopularniejszej sieci szybkiej obsługi na świecie.

Do działu marketingu McDonald’s, bo właśnie o tę sieć chodzi, jakiś czas temu spłynęło trafne pytanie: Dlaczego wasze jedzenie nie wygląda tak, jak na reklamach? McDonald’s nie obraził się za tę bezpośrednią uwagę, wręcz przeciwnie – w odpowiedzi wypuścił bardzo ciekawy materiał „Behind the scenes” pokazujący, na czym polega sesja zdjęciowa przykładowego produktu sieci restauracji.

Za sesje zdjęciowe dla McDonald’s od lat odpowiada agencja Watt International. Cała agencja nad jedną kanapką? Tak, nad zdjęciem reklamowym zwykłego hamburgera pracuje grupa wykwalifikowanych stylistów, fotografów i grafików. Nie można jednak powiedzieć, że banner z apetycznie wyglądającym hamburgerem pokazuje zupełnie inny produkt – materiał wypuszczony przez McDonald’s jasno pokazuje, że każda prezentowana na zdjęciu kanapka składa się dokładnie z tych samych składników, co te serwowane w restauracjach.

Gdzie zatem tkwi różnica? 

Otóż każda kanapka serwowana w restauracjach to fast food – jest przygotowywana w maksymalnie kilka minut, co sprawia, że wygląda mniej apetycznie, niż ta na zdjęciu, starannie składana przez specjalnego food stylistę. Poza tym, już na poziomie przygotowania scenerii stosowane są specjalne zabiegi, co można zobaczyć w poniższym filmie – np. przesunięcie składników tak, by każdy był dokładnie wyeksponowany. Sosy w kanapce aplikowane są strzykawką, a ser – by nadać mu najbardziej apetyczny kształt – dodatkowo podtapiany.

Więcej na temat sesji zdjęciowych fast food w materiale poniżej.

Więcej o fotografii marketingowej w poniższych wywiadach z wykwalifikowanymi pracownikami agencji – Food and Product Menagerem Rickiem Gayle oraz Food and Prop Stylistą Kim Krejca.