edit-2010_mini

Warszawa, 15 listopada 2010 – 18 listopada w warszawskim 3F Studio przy ul. Nowolipki 28B, odbędzie się pierwsza edycja EDIT 2010, przeglądu najlepiej zaprojektowanych magazynów drukowanych ze świata. Głównym partnerem EDIT 2010 jest Adobe Polska.

 

Otwarcie wystawy poprzedzi konferencja, podczas której swoje interpretacje tegorocznych haseł przewodnich: Idee, Inspiracje i Innowacje, zaprezentują czołowi projektanci oraz specjaliści z branży wydawniczej.

Organizatorem wydarzenia jest agencja Elementone i Fundacja SPOT. Głównym partnerem jest firma Adobe. Wydarzenie jest wspierane przez Izbę Wydawców Prasy i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Hasła przewodnie konferencji EDIT 2010:

IDEE

– Światowej sławy designer, Kuchar Swara, opowie o redesignie „The Spectator” oraz innych inspirujących projektach magazynów na świecie.

– Najczęściej nagradzany na świecie polski projektant prasowy, laureat m.in. World’s Best-Designed Newspaper z 2004 roku, Jacek Utko, opowie o najnowszych tendencjach w projektowaniu.

INSPIRACJE

Twórca kultowego bloga o magazynach MagCulture, Jeremy Leslie, opowie o rynku niezależnych wydawnictw.

INNOWACJE

the-gentelwomanRoger Risdal, Business Developer Manager z Adobe oraz Michał Kobosko, wydawca Newsweek Polska i polskiej edycji Forbes, opowiedzą o przyszłości publishingu i możliwościach technicznych jakie oferuje Adobe.

Prelegenci EDIT 2010

Kuchar Swara – jest absolwentem London College of Printing. Po ukończeniu uczelni pracował z najlepszymi dyrektorami artystycznymi europejskich wydawnictw. Obecnie pracuje w Londynie i Mediolanie dla klientów rynku luksusowej mody i design, a także dla instytucji i wydawnictw kulturalnych. Jedną z jego najnowszych prac jest nowa identyfikacja dla jednego z najstarszych angielskich magazynów, The Spectacor oraz dla włoskiego tytułu wnętrzarskiego Casa da Abitare. Wraz z Mattem Willey’em i Donem Crowe’m pracuje także nad nowym magazynem dla mężczyzn Port.

Jacek Utko – Były dyrektor artystyczny Pulsu Biznesu, później Bonnier Business Polska, jest laureatem ponad 40 nagród w dziedzinie designu. Redesignowany przez niego Puls Biznesu oraz estoński Aripaev zyskały uznanie Society of News Design i w 2004 roku nagrodzone tytułem „Najlepiej Zaprojektowanymi Gazetami na Świecie”. Puls Biznesu był pierwszą gazetą z centralnej Europy, która zdobyła to wyróżnienie. Projekty Jacka Utko przez trzy lata z rzędu zdobywały tytuł „Okładki Roku”. Projektant regularnie bierze udział w seminariach poświęconych tematyce designu. W 2009 roku wygłosił wykład na konferencji TED w Long Beach w USA. Aktualnie Jacek Utko zajmuje się designem internetowym.

Jeremy Leslie – jest londyńskim projektantem, specjalizującym się w editorial designie. Przez ostatnie dziesięć lat prowadził wielokrotnie nagradzaną grupę w John Brown. Projektuje dla tak uznanych marek jak: Orange, BSkyB, Waitrose czy Virgin Atlantic. Wcześniej współpracował m.in. z: Blitz Magazine, The Guardian i The Young Vic. Przez trzy lata był także dyrektorem artystycznym w grupie Time Out. Jest założycielem bianualnej, niezależnej konferencji Colophon i prezesem Editorial Design Organisation oraz członkiem kierownictwa [email protected] Napisał cztery książki o wzornictwie, w tym ,,Issues” i ,,MagCulture” o editorial designie. Jeremy Leslie założył niedawno swoje własne studio, skupione na content designie dla druku i sieci. Jego blog o projektowaniu magazynów można znaleźć na www.magCulture.com

Roger Risdal – przez ostatnie dziesięć lat pełnił funkcję partner Product Managera w Adobe, gdzie był odpowiedzialny za rozwój biznesu. Jego działalność skupia się na wspieraniu rozwiązań partnerskich oraz integrowaniu i rozwijaniu społeczności przedsiębiorców na całym świecie.

the-exhibitionistMichał Kobosko – pracę dziennikarza rozpoczął w Gazecie Wyborczej, następnie był zastępcą redaktora naczelnego dziennika Puls Biznesu oraz szefem portalu pulsbiznesu.pl. Związany z dwutygodnikiem BusinessWeek jako zastępca redaktora naczelnego. W latach 2005-2006 był zastępcą redaktora naczelnego, a potem redaktorem naczelnym miesięcznika Forbes. W październiku 2006 roku objął funkcję redaktora naczelnego Newsweek Polska, którą sprawował do wiosny 2009. W latach 2007-2008 wraz z Konradem Piaseckim był gospodarzem programu „Kontrapunkt” w Radiu RMF FM. W czerwcu 2009 roku został redaktorem naczelnym gazety Dziennik Polska Europa Świat. Po fuzji Gazety Prawnej i Dziennika, pełnił obowiązki redaktora naczelnego Dziennika Gazety Prawnej. Po odejściu z Dziennika Gazety Prawnej wrócił do wydawnictwa Axel Springer Polska, gdzie został wydawcą czasopism Newsweek Polska i Forbes. Od 2000 roku zasiada w jury konkursu Grand Press oraz jest członkiem kapituły Nagrody im. Lesława A. Pagi.

Pomysłodawcami projektu są Wojciech Ponikowski, dyrektor kreatywny agencji Elementone, Sebastian Kustra, redaktor naczelny portalu FUTU.PL, oraz Damian Bieniek z Fundacji SPOT. Za identyfikację wizualną EDIT 2010 opartą na autorskiej typografii odpowiada Jan Estrada-Osmycki z agencji Elementone. Autorem projektu ekspozycji magazynów jest Ryszard Rychlicki z 2RAM.

Partnerzy EDIT 2010

Adobe, FUTU.PL, 3F Studio, Endorfina, Brief, Lablab.pl, Project Album, DBS Web Division oraz Finlandia Vodka.

Strona przeglądu: http://www.edit-design.net/

Tekst jest oficjalną informacją prasową firmy Adobe