depositphotos-rusza-z-wideoGdy pracujemy nad jakimś projektem często jest tak, że brakuje nam jakieś grafiki, pliku czy pliku wektorowego – wtedy oczywiście zwracamy się w stronę serwisów stockowych. Tak samo zaczyna wyglądać sytuacja z wideo – biorąc pod uwagę, że wideo zaczyna królować w Internecie.

W związku z tym pokusimy się o małe podsumowanie możliwości, jakie daje jeden z dość szybko rosnących serwisów stockowych na świecie – czyli Depositphotos.

Jeśli o nim nie słyszeliście to znaczy, że w nieodpowiednich miejscach słuchacie. Strona rozwija się bardzo szybko, jakiś czas temu z dość dużym rozpędem weszła na polski rynek – wraz z polską wersją językową, w tej chwili w swojej bazie posiada prawie 12 milionów plików, a ostatnio uruchomiła również dział z plikami wideo na licencji royalty-free – co szczególnie nas interesuje, jako twórców “ruchomego obrazu”.

depositphotos---rusza-z-wideo

Ale tyle wstępu i reklamy, a teraz zabieramy się do omówienia tego, co i jak w Depositphotos w związku tym, że udostępniło ostatnio również pliki wideo we wszystkich blaskach i cieniach korzystania z serwisu.

Jako że Depositphotos daje możliwość wydawania pieniędzy, jak również i ich zarabiania i ze względu na specyfikę naszego serwisu zajmiemy się omówieniem obydwu aspektów. Zaczynamy:

Jak wydać pieniądze w Depositphotos?

Klient stawia mnie przed projektem, w którym potrzebuję jakieś video bardzo szybko – bo jak zwykle projekt jest na wczoraj. Tu właśnie przydają się wideo stocki takie jak właśnie nowopowstały dział wideo w ramach Depositphotos gdzie możesz kupić wideo pojedynczo lub lub wybrać plany abonamentowe – niech Was nazwa nie zmyli, w tej chwili depositPHOTOS to również i wideo, mimo że na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale o tym za chwile, gdy będziemy omawiać minusy.

Dlaczego właśnie oni? Zakładając, że rozwijają się tak szybko – w roku 2012 podwoili liczbę wszystkich plików posiadanych w bazie – to właśnie tam mamy największe prawdopodobieństwo znalezienia tego, czego pooszukujemy. Z pomocą w tym przychodzi nam wyszukiwarka wideo royalty-free, dzięki której po wybraniu działu wideo możemy przeglądać i wyszukiwać wg. tagów tego, co nas interesuje. 

wyszukiwarka-wideo-royalty-free-depositphotos

I tu mały minus – prawdopodobnie wynikający z tego, że baza wideo dopiero się buduje – i mała porada dla Depositphotos. Biorąc pod uwagę, że nazwa bezsprzecznie sugeruje, że strona jest stroną ze zdjęciami myślę, że informacja o plikach wideo powinna być zdecydowanie bardziej widoczna. Po wejściu na stronę główną niestety nie mamy takich informacji, ale jak już mówiłem – pewnie się to szybko zmieni, bo, po co ukrywać tak ważny dział jak właśnie royalty-free wideo.

Jak zarobić pieniądze w Depositphotos?

Jako że DP ma w tej chwili najszybciej rosnącą bazę stocków muszą się one przecież skądś brać, a to daje nam dość łatwy sposób na to, aby nasza twórczość dotarła do większej ilości osób i w łatwy sposób dla nas zarabiała. Jako że wideo w Depositphotos się buduje to nasze klipy i ujęcia z pewnością będą świetnym uzupełnieniem do bazy. Oczywiście, aby mogły tam trafić należy spełnić kilka warunków, ale nie są one zbyt wygórowane:

warunki-dodawania-wideo

Oczywiście, aby mieć pewność, że nasze pliki będą zarabiać i przydawać się przeglądającym bazę polecam sprawdzenie już tego, co jest w bazie i wczucie się w odbiorcę oraz przemyślenie tego, jaki rodzaj zdjęć będzie najpopularniejszy.

Zależnie od ilości udostępnionych plików oraz od ilości pobrań naszych plików otrzymujemy odpowiednie wynagrodzenie za każdy zakup naszego pliku – wniosek z tego im lepsze nasze klipy – tym więcej zarabiamy.

prowizje-sprzedaż-depositphotos

prowizje-sprzedaż-depositphotos-2

prowizje-sprzedaż-depositphotos-3

I teraz dwie odpowiedzi napytania, które jeszcze nie padły:

Dlaczego miałbym udostępniać swoje pliki na Depositphotos, skoro mogę to zrobić na swojej stronie czy blogu i całość dochodu zostaje u mnie?

Przede wszystkim, dlatego że Depositphotos jest znany i popularny na całym świecie i ciągle inwestuje w rozwój i reklamę, co gwarantuje dotarcie do coraz zdecydowanie większej ilości odbiorców niż Twój blog, a poza tym na własnym blogu musiałbyś się troszczyć i myśleć o takich rzeczach jak licencje, umowy, systemy przelewów wpłat, miejsce na pliki, radzenie sobie z reklamacjami i wieloma innymi rzeczami – na DP jedyne, co musisz zrobić to dodać wartościowe i ciekawe pliki i usiąść i czekać na pierwsze dochody, a oni się wszystkim zajmą.

Dlaczego akurat na Depositphotos?

Tu również z kilku względów a najważniejszym z nich jest to, że w tej chwili jest to najdynamiczniej rozwijający się tego typu serwis na świecie, a do tego jak wynika ze statystyk porównawczych kilku blogerów, które śledzę – to właśnie Depositphotos przynosi im największe dochody.