Adobe przejmuje Allegorithmic – lidera w tworzeniu 3D

Właśnie dziś to znaczy 23 stycznia 2019 roku świat grafiki 3D obiegła informacja o tym, że Adobe przejęło francuską firmę Allegorithmic będącą jednym z głównych liderów w świecie 3D – głównie na froncie teksturowania i materiałów dla branży gier i nie tylko.

To dość duży news i dość spora zmiana w świecie Adobe, ponieważ o ile mamy już w tej chwili takie programy jak Dimension to jest on jednak dość okrojony z możliwości. Wraz z przejęciem Allegorithmic w całości wraz z całością ich oprogramowania się z pewnością to zmieni.

Adobe od pewnego czasu szukało drogi wejścia w świat 3D, świat tworzenia grafiki 3D na potrzeby gier i z całą pewnością Allegorithmic było brane pod uwagę, jako jedna z ewentualności – nie bez powodu Adobe było inwestorem od 2017 roku. I dziś stało się to oficjalnym faktem.

Allegorithmic

Informacje odnośnie kosztów przejęcia i innych szczegółów – jak to zazwyczaj bywa w takich przypadkach nie podano. Co zaś dotyczy tego jak ta współpraca zaowocuje dla użytkowników nowych i obecnych – na tę chwilę również nie wiemy zbyt wiele.

Allegorithmic podało na swojej stronie jedynie, że na tę chwilę dla obecnych użytkowników się nic nie zmieni, bieżące licencje będą trwały i będą kontynuowane.

Allegorithmic

Jak będzie to wyglądało po stronie obecnych i nowych użytkowników Adobe – tego jeszcze nie wiemy. Czy programy ze stajni Allegorithmic trafią do klasycznej pełnej subskrypcji Creative Cloud? Czy wpłynie to na cenę pakietu? Czy może powstanie zupełnie odrębny pakiet 3D w ramach Creative Cloud? Czy może programy Allegorithmic zostaną w ofercie Adobe tak jak funkcjonują w ofercie obecnie – jako programy płatne jednorazowo a nie w subskrypcji?

Osobiście uważam ze ta ostatnia opcja jest najmniej prawdopodobna i w najbliższych tygodniach a może miesiącach zobaczymy jakąś implementację narzędzi Allegorithmic w subskrypcji CC, ale na ten moment pozostaje nam tylko czekać.

Allegorithmic

Na koniec może zastanówmy się czy to dobrze czy źle. Odpowiedź na takie pytanie nie jest łatwa i nie jest jednoznaczna. I tak naprawdę odpowiedzieć sobie trzeba na trzy pytania. Czy to dobra wiadomość dla obecnych użytkowników Allegorithmic? Obserwując fora branżowe w godzinę od ogłoszenia tej informacji – obecni użytkownicy Allegorithmic nie są zbyt zadowoleni. Czy to jest dobra wiadomość dla użytkowników produktów Adobe? Tu raczej tak. Adobe jak na swoje rozmiary i wielość oprogramowania, jakie posiada jakoś tak zaniedbało świat prawdziwego 3D. W ostatnich latach współpraca z Cinema 4D odrobinę to zmieniła, ale czy aż tak bardzo – nie koniecznie. Czy to dobra zmiana dla całego świata 3D i grafiki? Tu dopiero czas pokaże, bo tak naprawdę nie wiemy, jakie są plany Adobe.

W każdym razie na dzień dzisiejszy wiemy, że Allegorithmic od dziś jest częścią rodziny Adobe a co z tego wyjdzie – zobaczymy.

Oficjalny press release: Adobe Acquires Allegorithmic, the Leader in 3D Editing and Authoring for Gaming and Entertainment

Dyskusja w temacie na oficjalnym forum Allegorithmic: https://forum.allegorithmic.com/index.php/topic,27494.0.html 

Dyskusja na branżowym Redicie: https://www.reddit.com/r/allegorithmic/comments/aj042w/allegorithmic_is_joining_the_adobe_family/ 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *