autodeskWczoraj ku uciesze całego świata 3D jeden z największych dystrybutorów oprogramowania graficznego – Autodesk udostępnił wydał kolejne wersje swoich dwóch czołowych programów jakimi niewątpliwie są 3Ds Max i Maya.

3ds Max to jeden z najpopularniejszych programów przeznaczonych do grafiki 3D, a także renderowania, animowania i modelowania. Aplikacja zawiera całą paletę narzędzi niezbędnych do pracy, a także możliwość instalowania dodatków, które rozszerzają zakres działania produktu. Mamy tu możliwość skorzystania  z symulatorów fizyki, systemu animacji, diagramów itp. Program był wykorzystywany m.in. podczas tworzenia słynnego filmu animowanego -Katedra- Tomasza Bagińskiego. Nie obeszło się również od małych zmian i modernizacji.

W najnowszej wersji 3ds Max pojawiły się takie narzędzia jak Slate – nowy edytor w prosty sposób umożliwiający wizualizację i edytowanie zależności między materiałami. Udostępniono także renderer Quicksilver. Jego zadaniem jest renderowanie scen przy jednoczesnym korzystaniu z procesora CPU i karty graficznej. W 3ds Max 2011 wprowadzono rozszerzone narzędzia modelowania – Graphite i Viewport Canvas, a także 3ds Max Composite. Ostatnie narzędzie obsługuje technologię HDR.

Maya zaś to pakiet przeznaczony do modelowania i animacji 3D. Umożliwia on m.in. animację cząstek, modelowanie NURBS, jak również oferuje rozbudowane mechanizmy renderowania. W wersji 2011 programiści zmienili wygląd interfejsu użytkownika, dzięki czemu jest on bardziej przejrzysty i łatwiejszy w obsłudze. Pojawiły się nowe narzędzia i procedury związane ze skórą, która wygląda teraz bardziej realistycznie. Dodano kolejne funkcje edycji trójwymiarowej przyśpieszające wizualizację, a także wprowadzono prostszą możliwość dołączania zasobów i plików.

 

Więcej na:

http://area.autodesk.com/3dsmax2011

http://area.autodesk.com/Maya2011

 

Zapraszamy do pobierania wersji testowych obydwu programów i dzielenia się wrażeniami 🙂

3Ds Max 2011  POBIERZ

Maya 2011 POBIERZ