Błąd
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 2255

Menu

Projektowanie oraz wskazówki

W moim blogu będę co jakiś czas umieszczać informacje na temat projektowania grafiki komputerowej oraz wskazówek. Jeżeli chodzi o projektowanie grafiki komputerowej w grę wchodzą takie tematy jak (logo, ilustracje wektorowe, rysowanie itd.) Na moim blogu będę też umieszczał swoje prace graficzne co jakiś czas. Liczę na konstruktywną krytykę odnośnie moich prac. Na moim blogu będą się też pojawiać porady dotyczące projektowania oraz programów Adobe Illustrator, Adobe Photoshop i od czego w ogóle zacząć swoją karierę jeżeli chodzi o grafikę komputerową. Wszystko opartę na swojej wiedzy oraz swoim doświadczeniu.

  • Start
    Start Tutaj znajdziesz wszystkie posty dostępne na stronie.
  • Kategorie
    Kategorie Wyświetla listę kategorii tego bloga.
  • Etykiety
    Etykiety Wyświetla listę etykiet używanych na tym blogu.
  • Blogerzy
    Blogerzy Wyszukaj ulubionego blogera na stronie.
  • Archiwum
    Archiwum Zawiera listę postów, które zostały utworzone wcześniej.
  • Login

Tryby mieszania w Adobe Photoshop

Dodane przez w w Grafika
  • Rozmiar czcionki: Większa Mniejsza
  • Przeczytano: 1098
  • 0 komentarze

Witam wszystkich w moim kolejnym wpisie na moim blogu. Tym razem poruszę ważną kwestię m.in tryby mieszania w Adobe Photoshop. Jak każdy dobrze z nas wie każdy inny tryb daje zupełnie inny efekt. Czasem porządany a czasem nie o to w ogóle chodziło. Mam nadzieje, że komuś to się przyda. Omówię tutaj najważniejsze tryby mieszania najczęściej używane. Ok to lecimy.

1. Normal- warstwa znajdująca się na górze przysłania warstwe która jest poniżej całkowicie.

2. Dissolve- zamienia cienie w ziarna. Ziarnisty efekt. Czasem przydatny, a czasem nieporządany. Przekształca półprzezroczyste fragmenty w ziarno.

3. Darken- przydaje się przy korygowaniu prześwietlonych elementów zdjęć. Z pomocą narzędzi clone stamp tool oraz brush może posłużyć do skorygowania błyszczących fragmentów skóry.

4. Multiply- przydaje się przy skorygowaniu dosłownie prześwietlonych fragmentów zdjęcia. Tutaj mały trik. Z użyciem tego trybu w warstwą korekcyjną levels bardzo szybko możemy przyciemnić dosłownie zdjęcie. Na odwrót działa tryb screen.

5. Color burn- przyciemnienie obrazu poprzez zwiększenie jego kontrastu. Wypełnienie tego trybu 50% gray spowoduje zwiększenie nasycenia koloru warstwy znajdującej się poniżej. Tego trybu można też użyć do pokolorowania czarno-białych zdjęć, ale efekt będzie za mocny.

6. Linear burn- w skrócie ciemne elementy stają się idealnie czarne, a jasne elementy dosłownie znikają. Najciemniejszy tryb mieszana

7. Darker color- jaśniejsze barwy znikają, idealny do usuwania tła

8. Lighten- zostają tylko jasne elementy, ciemne znikają

9. Screen- otrzymane obrazy wyglądają jak po potraktowaniu go wybielaczem. Koryguje niedoświetlone elementy zdjęcia

10. Color dodge- powoduje rozjaśnienie obrazu przez zmniejszenie kontrastu. Ma tendencje do rozjaśnienia niektórych fragmentów zdjęcia do czystej bieli. Zachowuje czerń. Za pomocą tego trybu i warstwy wypełnionej 50% gray można bardzo szybko otrzymać odblaski światła na włosach.

11. Linear dodge- efekt rozjaśnienia jest bardziej intensywny niż w pozostałych trybach jasnych. Ma tendencje do rozjaśnienia wszystkich elementów jasnych do czystej bieli i nadaje zdjęciom nienaturalny wygląd.

12. Lighter color- pozostawia najjaśniejsze elementy

13. overlay- tzw nakładka, mnożenie. Jeśli kolor mieszania jest ciemniejszy od 50% gray to obraz staje się jeszcze ciemniejszy. Jeśli kolor jest jaśniejszy od 50% gray to obraz staje się jeszcze jaśniejszy. Tego trybu można użyć do wyostrzania za pomocą filtra high pass

14. soft light- działa jak overlay ale łagodniej. Można go użyć do retuszowania portretów za pomocą narzędzi burn oraz dodge

15. hard light- jeśli kolor mieszania jest jaśniejszy od 50% gray to działa jak screen, jeśli ciemniejszy to działa jak multiply

16. vivid light- efekt taki jak w trybie color burn dla ciemniejszych kolorów i zarazem dla jasnych jak w color dodge

17.linear light- doskonale nadaje się do nakładania tekstur. Połączenie trybu linear burn oraz linear dodge

18. hard mix- zamienia barwy wszystkich pikseli na kolory podstawowe czyli zostają dwa place jednolitych jaskrawych barw

19. hue- zachowuje jasność i nasycenie. Może posłużyć do zmiany koloru danego obiektu.

20. saturation- zachowuje luminancje czyli jasność oraz barwe koloru bazowego. Dodaje do barw nasycenia. 

21. color- zachowuje luminancje koloru bazowego. Przydaje się do pokolorowania obrazu w skali szarości

22. luminosity- zachowuje barwe oraz nasycenie koloru bazowego. Dobiera do nich luminancje koloru mieszania. Przydaje się przy wyostrzaniu obrazu oraz korygowaniu obrazu za pomocą levels oraz curves. 

 

Oceń ten wpis:

Witam wszystkich. Jestem Karol. Jestem początkującym grafikiem komputerowym. Grafiką komputerową interesuje się od 18 roku życia za czasów technikum informatycznego. Bardzo interesuje mnie projektowanie grafiki komputerowej typu (logo, druk, ilustracje wektorowe itd.) sprzęt komputerowy oraz rysowanie i fotomanipulacje. Serdecznie zapraszam na mojego bloga. Mam nadzieje, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Wiem, że początkowo może będą się pojawiać rady oczywiste dla wszystkich ale są one oparte na własnej wiedzy oraz na własnym doświadczeniu :)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Log In or Sign Up

W razie jakichkolwiek problemów z logowaniem lub rejestracją prosimy informację na http://motionfreaks.pl/index.php/kontakt