Menu

Blogi Kreatywne Motionfreaks

Ty piszesz o tym, co Cię interesuje a my zatroszczymy się, aby Twoje słowa dotarły do wszystkich naszych czytelników. 


Tu możesz łatwo i szybko założyć i prowadzić swojego bloga. Jeśli chciałbyś podzielić się swoją twórczością, przemyśleniami na temat tworzenia, filmowania, fotografii czy animacji lub jeśli chciałbyś zainspirować innych tym, co Ciebie interesuje – załóż swojego bloga i napisz pierwszy post., Jeśli nie wiesz jak to zrobić skorzystaj z FAQ BLOGÓW KREATYWNYCH lub zapytaj nas poprzez formularz kontaktowy.

  • Start
    Start Tutaj znajdziesz wszystkie posty dostępne na stronie.
  • Kategorie
    Kategorie Wyświetla listę kategorii tego bloga.
  • Etykiety
    Etykiety Wyświetla listę etykiet używanych na tym blogu.
  • Blogerzy
    Blogerzy Wyszukaj ulubionego blogera na stronie.
  • Archiwum
    Archiwum Zawiera listę postów, które zostały utworzone wcześniej.
  • Login
Najnowsze wpisy

Dodane przez w w Grafika

Witam wszystkich w moim kolejnym wpisie na moim blogu. Tym razem poruszę ważną kwestię m.in tryby mieszania w Adobe Photoshop. Jak każdy dobrze z nas wie każdy inny tryb daje zupełnie inny efekt. Czasem porządany a czasem nie o to w ogóle chodziło. Mam nadzieje, że komuś to się przyda. Omówię tutaj najważniejsze tryby mieszania najczęściej używane. Ok to lecimy.

1. Normal- warstwa znajdująca się na górze przysłania warstwe która jest poniżej całkowicie.

2. Dissolve- zamienia cienie w ziarna. Ziarnisty efekt. Czasem przydatny, a czasem nieporządany. Przekształca półprzezroczyste fragmenty w ziarno.

3. Darken- przydaje się przy korygowaniu prześwietlonych elementów zdjęć. Z pomocą narzędzi clone stamp tool oraz brush może posłużyć do skorygowania błyszczących fragmentów skóry.

4. Multiply- przydaje się przy skorygowaniu dosłownie prześwietlonych fragmentów zdjęcia. Tutaj mały trik. Z użyciem tego trybu w warstwą korekcyjną levels bardzo szybko możemy przyciemnić dosłownie zdjęcie. Na odwrót działa tryb screen.

5. Color burn- przyciemnienie obrazu poprzez zwiększenie jego kontrastu. Wypełnienie tego trybu 50% gray spowoduje zwiększenie nasycenia koloru warstwy znajdującej się poniżej. Tego trybu można też użyć do pokolorowania czarno-białych zdjęć, ale efekt będzie za mocny.

6. Linear burn- w skrócie ciemne elementy stają się idealnie czarne, a jasne elementy dosłownie znikają. Najciemniejszy tryb mieszana

7. Darker color- jaśniejsze barwy znikają, idealny do usuwania tła

8. Lighten- zostają tylko jasne elementy, ciemne znikają

9. Screen- otrzymane obrazy wyglądają jak po potraktowaniu go wybielaczem. Koryguje niedoświetlone elementy zdjęcia

10. Color dodge- powoduje rozjaśnienie obrazu przez zmniejszenie kontrastu. Ma tendencje do rozjaśnienia niektórych fragmentów zdjęcia do czystej bieli. Zachowuje czerń. Za pomocą tego trybu i warstwy wypełnionej 50% gray można bardzo szybko otrzymać odblaski światła na włosach.

11. Linear dodge- efekt rozjaśnienia jest bardziej intensywny niż w pozostałych trybach jasnych. Ma tendencje do rozjaśnienia wszystkich elementów jasnych do czystej bieli i nadaje zdjęciom nienaturalny wygląd.

12. Lighter color- pozostawia najjaśniejsze elementy

13. overlay- tzw nakładka, mnożenie. Jeśli kolor mieszania jest ciemniejszy od 50% gray to obraz staje się jeszcze ciemniejszy. Jeśli kolor jest jaśniejszy od 50% gray to obraz staje się jeszcze jaśniejszy. Tego trybu można użyć do wyostrzania za pomocą filtra high pass

14. soft light- działa jak overlay ale łagodniej. Można go użyć do retuszowania portretów za pomocą narzędzi burn oraz dodge

15. hard light- jeśli kolor mieszania jest jaśniejszy od 50% gray to działa jak screen, jeśli ciemniejszy to działa jak multiply

16. vivid light- efekt taki jak w trybie color burn dla ciemniejszych kolorów i zarazem dla jasnych jak w color dodge

17.linear light- doskonale nadaje się do nakładania tekstur. Połączenie trybu linear burn oraz linear dodge

18. hard mix- zamienia barwy wszystkich pikseli na kolory podstawowe czyli zostają dwa place jednolitych jaskrawych barw

19. hue- zachowuje jasność i nasycenie. Może posłużyć do zmiany koloru danego obiektu.

20. saturation- zachowuje luminancje czyli jasność oraz barwe koloru bazowego. Dodaje do barw nasycenia. 

21. color- zachowuje luminancje koloru bazowego. Przydaje się do pokolorowania obrazu w skali szarości

22. luminosity- zachowuje barwe oraz nasycenie koloru bazowego. Dobiera do nich luminancje koloru mieszania. Przydaje się przy wyostrzaniu obrazu oraz korygowaniu obrazu za pomocą levels oraz curves. 

 

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 768 0 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Grafika

12 zasad jak być kreatywnym :)

1. Kiedy jesteś dorosły już pomyśl jak dziecko i patrz oczami dziecka

2. Kiedy coś rysujesz zachowaj otwartość i nie bój się pokazać nawet najbardziej abstrakcyjnych prac

3. Nie twórz tylko dla pieniędzy tylko dla samego siebie i dla swojej radości dla radości tworzenia 

4. Staraj się nie myśleć szablonowo. Kiedy masz jakiś problem zacznij myśleć abstrakcyjnie jak go rozwiązać

5. Spraw by twoje otoczenie sprawiało ci przyjemność i żebyś zawsze do niego z uśmiechem wracał

6. Zacznij poznawać nowych ludzi

7. Unikaj osób którzy tylko potrafią narzekać na życie i nie wiedzą co od niego chcą

8. Przełam w sobie rutynę i nie rób ciągle tego samego

9. Zacznij wychodzić z domu i być otwartym na otoczenie które cię otacza

10. Próbuj nowych rzeczy oraz nowych wyzwań

11. Nie bój się zmienić czegoś w swoim życiu

12. Czytaj książki i nigdy nie bądź zamknięty na nową wiedzę !!

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 905 0 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Grafika

Projektowanie logo cz.1

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest to mój pierwszy post na moim blogu, więc proszę Was o wyrozumiałość. Ten wpis będzie dotyczył mianowicie sprawy projektowania logo. Omówie tutaj kilka punktów mianowicie (czym jest logo, co może nam pomóc w projektowaniu logo, czego należy unikać, czy najlepiej zacząć od kartki i ołówka czy może od komputera od razu) Wiem, że to nie są wszystkie punkty dotyczące projektowania logo, ale będą się pojawiać kolejne wpisy dotyczące logo na razie jest to cz.1 A więc zaczynajmy.

1. Czym jest logo?

Bardzo dużo osób się zastanawia w ogóle co to jest logo i dlaczego w ogóle to taka droga sprawa. Wielu ludzi miesza logo z marką. Uważają, że logo to sama marka. Niestety wielu ludzi takich jest w błędzie, ponieważ logo to nie jest marka, logo ma reprezentować markę, pomóc jej się reprezentować. Logo to zbiór słów, jakiś symbol, które reprezentują daną osobę lub jakieś przedsiębiorstwo. Zadajmy sobie pytanie czy marka istnieje bez logo? Oczywiście, że nie, ponieważ wyobraźmy sobie najsłynniejszą firmę Apple bez loga. Czy ta firma byłaby znana na całym świecie bez słynnego loga jabłka? Pewnie wiele osób by nie wiedziało co to w ogóle jest. Czy firma Microsoft byłaby znana bez swojego logo myśle, że też jak najbardziej nie. Więc powiedzmy sobie szczerze, że żadna firma nie zaistnieje bez swojego logo. Poprzez logo jesteśmy w stanie zapamiętać pozytywy oraz negatywy z daną firmą. Wielu ludzi jest związanych z logo. Pomaga nam też zapamiętać, czy dana firma zrobiła na nas pozytywne wrażenie, albo może negatywne. Teraz pomyślmy. Jest jakaś firma bez logo, która zrobiła na nas bardzo złe wrażenie np. kupiliśmy buty na których nie ma logo to jednocześnie nie wiemy co to jest za firma i potem nie wiemy gdzie złożyć np. skargę. Logo daje nam do zrozumienia, czy z daną firmą warto współpracować, albo czy kupować jej produkty, czy może też nie. Zapamiętajmy wszyscy, że logo to bardzo ważna sprawa zwłaszcza dla przedsiębiorstw. To nie jest tylko mały znaczek, który jest jakąś ozdobą co dużo osób myśli.

2. Co może nam pomóc w tworzeniu logo?

Bardzo dużo projektantów zastanawia się co może mu pomóc w tworzeniu logo. Mam na myśli zupełnie początkujących projektantów. Zacznijmy od tego, że początkująca osoba zaczyna oglądać jakieś inne logo bardzo podobne do siebie i wyciąga z tego inspiracje. To bardzo zły ruch, ponieważ oglądając czyjeś logo nie mamy wyciągać inspiracji z logo tylko musimy się zastanowić jak projektant doszedł do tego, że stworzył ponadczasowe logo. Tym bardziej, że gdy inspirujemy się czyimś logo bardzo kusi nas, abyśmy powtórzyli te same logo ale w innym kolorze. Niestety to bardzo źle się skończy i dla nas samych jak i dla naszych klientów, ponieważ zostaniemy oskarżeni o plagiat. Wiec właśnie co może nam pomóc w tworzeniu logo. Przede wszystkim co należy zrobić, aby w ogóle zacząć projektować. Musimy na wstępie zapoznać się z całym profilem klienta. Zadać mu odpowiednie pytania, ale to napiszę w innym poście. Bez odpowiednio bogatej wiedzy na temat klienta oraz jego potrzeb nie jesteśmy w stanie zaprojektować ponadczasowego logo. Nie mamy projektować logo na jeden dzień tylko najlepiej ponadczasowe. Co przez to rozumieć ponadczasowe? Czyli na bardzo długi czas. W projektowaniu logo pomagają nam też badania. Najlepiej wszystkie sprawy omówić w cztery oczy, ponieważ klient wtedy widzi z kim ma do czynienia i my tak samo. Nie załatwiać sprawy mailowo, ponieważ może współpraca się zakończyć. Pytania, które musimy zadać klientowi muszą być umieszczone w tzw. briefie kreatywnym. Jest to bardzo ważny dokument, którym musimy się wspomagać przy projektowaniu logo. Kiedy znamy cały profil klienta na podstawie tego dokumentu tworzymy mapę myśli. Co to jest tzw mapa myśli. Bardzo ułatwia projektowanie, ponieważ to są słowa kluczowe odnoszące się do firmy klienta i jej gałęzie. Na podstawie mapy myśli tworzymy różnorodne szkice. Więcej na ten temat powiem w innym poście. 

3. Czego należy unikać ?

Przede wszystkim należy unikać trendów. Trendy pojawiają się i znikają i ciągle powstają nowe. To projektant powinien tworzyć trendy, a nie podążać za nimi. Unikać przede wszystkim plagiatów. Tak jak już wcześniej wspomniałem przez inspirację może dojść do plagiatu poprzez tworzenie podobnego logo tylko z innym kolorem. Kolorystyka loga jest też bardzo ważna ale więcej o tym powiem w innym poście. I co najważniejsze unikać komputera na samym początku projektowania. Wiadomo, że początkującego zaczyna kusić od razu komputer bo chce zrobić to jak najszybciej, ale prawda jest taka, że projektowanie logo to bardzo długa droga. 

4. Czy najlepiej zacząć od kartki i ołówka czy od razu od komputera?

Tak jak już wspomniałem wcześniej. Wielu początkujących projektantów chce od razu zacząć od komputera i mieć sprawę za sobą. Niestety projektowanie logo to bardzo ciężka sprawa i zarazem bardzo długa. Kiedyś nie było komputerów i jak było projektowanie czegokolwiek to była tylko kartka i ołówek. To było najlepsze rozwiązanie. Przelewamy pomysły na kartkę i potem projektujemy. W logo jest troszeczkę inaczej. Tak jak już powiedziałem wcześniej najpierw musimy się dowiedzieć cały profil klienta na podstawie którego tworzymy mapę myśli a potem nasze szkice. Wydaje się to bardzo proste ,ale takie proste to nie jest. Jeżeli ktoś nastawia się na bardzo szybką pracę to muszę mu uświadomić, że tak jak było napisane wcześniej logo to bardzo ważna sprawa. Zarazem to wizytówka danej osoby lub przedsiębiorstwa. Jeżeli logo zostanie bardzo szybko zaprojektowane, to nie odniesie sukcesu, a przyniesie same kłopoty. 

To koniec mojego pierwszego posta mam nadzieje, że komuś się spodoba i komuś się przyda. Wiem, że nie ma tutaj wszystkich informacji, które również są ważne, ale w jednym poście nie napisze wszystkiego ponieważ byłoby za dużo. Niedługo pojawi się kolejny wpis i pojawią się następne informacje dotyczące loga :) :)

 

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 1104 0 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Różne

Ot i kolejna mała aferka czy może bardziej wpadka, jaka rzuciła mi się dziś w oczy w trakcie zerkania w stronę telewizora. Wydaje mi się, że nie powinno się to zdarzać – szczególnie, gdy chodzi o duże ogólnopolskie stacje telewizyjne… no, ale, o co chodzi.

wpadka-z-licencja-w-ttv

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 2875 2 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Motion Design

Czas potrzebny na przeczytanie: 6 minut

O czym: czemu, i jak zrobić template na videohive.net?

Witam w kolejnym wpisie z cyklu „zrób se …….’ .Tym razem zamiast kreskówki w EA, robimy template na Videohive.

Dla przypomnienia, Videohive.net,  to jeden z ośmiu sklepów online (które funkcjonują na zasadzie przypominającej komis) envato.com sprzedających szablony stron internetowych, audio, fotografii, modeli 3D oraz oczywiście templatów After Effects i Cinema 4D. Wstawiasz swój projekt, recenzent sprawdza, i jeśli się spodoba i wszystko gra od strony technicznej, to pojawia się w sklepie, a Ty dostajesz udział w sprzedaży od każdej sprzedanej sztuki.

Dlaczego?

Primo. Możesz zarobić na czymś co lubisz robić. Chociaż nie nastawiałbym się na myślenie o Videohive jako źródle utrzymania, i rzucał dotychczasową pracę, przynajmniej na początku J.Pewnie że Videohive jest pełny utalentowanych twórców, takich jak np.: InlifeThrill, którzy przekroczyli pewien próg sprzedaży (200-250 szablonów miesięcznie) , i w dodatku mieszkają w krajach gdzie koszty utrzymania są relatywnie niskie, wiec jest to pewnie możliwe.

http://videohive.net/user/InlifeThrill

http://videohive.net/author/top_authors

2. Możesz pracować z domu, być własnym szefem i wszystkie decyzje artystyczne zależą tylko od Ciebie. Choć nas dłuższą metę pracując tylko tak, chyba tracisz na możliwości nauki pracy z klientem i rozwój umiejętności jaki daje tylko praca w zespole.  

3. Przekonasz się czy Twoje projekty są na tyle dobre i elastyczne żeby ‘reviewer’ z Videohive zdecydował się je wstawić na stronę. Odnosi się to zwłaszcza do tych którzy dopiero się uczą, ale nie tylko. Moją przygodę z After Effects zacząłem pod koniec 2011 roku, a Videohive  i sekcja “Grab this month's freebies from across Envato Market” była dla mnie doskonałym miejscem nauki, oraz benchmarkiem jaki chciałem kiedyś osiągnąć.

Polecam uczącym się Motion Design ściąganie darmowych templatów z Videohive - a tzw. Reverse engineering, jako doskonałą formę nauki. Można naprawdę wiele się nauczyć drążąc szablony jak detektyw i dochodząc krok po kroku jak ten gość to wyczarował.. Nauczysz się też jak efektywnie i przejrzyście zorganizować projekt, aby w łatwy sposób można było go później edytować, i jak używać najmniejszej ilości efektów do uzyskania danego efektu wizualnego. Budowanie templatów zmienia też, w moim przypadku tak było, myślenie o projekcie, poprawia organizację pracy i jestem pewien wpłynie pozytywnie na wszystkie Twoje projekty.

Jak?

  1. Jak wspomniałem ściągnij kilka projektów z darmowej sekcji, zobacz jak są zbudowane, i obserwuj co się sprzedaję, jakie projekty kupują ludzie i przede wszystkim próbuj na zasadzie Action+learning+mistakes=results, nie zrażając się przy pierwszej nieudanej próbie. Oczywiście prześledź też ‘help file’ na Envato:

https://help.market.envato.com/hc/en-us/articles/203269650-A-step-by-step-guide-to-the-upload-process

W moim przypadku udało się za 3 podejściem, poniżej linki do dwóch templatów, które zostały odrzucone i dwóch które zostały zaakceptowane. Dwa pierwsze udostępniłem do darmowego pobrania i dowolnego użytku:

http://vimeo.com/102670048

http://vimeo.com/128425929

http://vimeo.com/126751731

http://vimeo.com/132420020

  1. W Videohive mają wiele kategorii, infographics, openers, etc, ale projekty te zazwyczaj są dość rozbudowane, i na początek chyba lepiej zacząć od ‘logo stings’- jeśli nasza pierwsza próba spotka się z odmową, nie będziemy sobie rwać włosów z głowy ze zainwestowaliśmy tyle czasu w nieudany projekt.

Niestety Videohive to nie piaskownica, i nie jest dobrym miejscem do nauki na błędach. Projekty odrzucone są zaopatrzone w maila, który jak przystało na firmę sprzedającą szablony, też jest szablonowy. A w sumie fajnie by było gdybym mógł się dowiedzieć czy projekt był:

  1. Brzydki/nie estetyczny
  2. Niedociągnięty technicznie
  3. Tuzinkowy

Niestety, polityczna poprawność na dobre zaatakowała Australie, i chyba na to nie pozwala. Poniżej zrzut “rejection mail” jaki dostałem przy pierwszym projekcie.

list_odmowny_envato.JPG

Powodzenia. 

Piotr. 

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 2585 3 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Grafika

Kilka dni temu program Adobe Photoshop obchodził swoje 25 urodziny. Większość z Was pewnie dość niedawno – 5 może 10 lat temu rozpoczynało pracę z Photoshopem. Zobaczcie jak wyglądała praca na pierwszej wersji programu Photoshop.

photoshop history tools

Oznaczone w: adobe photoshop tutorial
Oceń ten wpis:
Przeczytano: 22556 1 komentarz Czytaj dalej

Dodane przez w w Motion Design

Tytuł mówi sam za siebie. 8 Miesięcy temu zrobiłem ostatni projekt, potem przez długie miesiące nie miałem styczności z After Effects.

Co do projektu, jest wiele nie dociągnięć, jest wiele rzeczy które bym poprawił (np.  od. 1:58  wygląda to jak z power pointa), te zdjęcia niektóre są rozjechane itd. . Ale jednej rzeczy nauczyłem się  robiąc ten projekt - każdy element animacji jest ważny. W tym przypadku, wydawało mi się że te napisy nie muszą ładnie wyglądać, mają tylko przekazywać treść. Tutaj się myliłem, jeżeli nie będziemy dokładni w małych rzeczach, to w tych większych również damy plamę.

 

 

 

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 11206 0 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Motion Design

No może nie od zera bo jakiś kunszt w tej dziedzinie już posiadam. Zaczynam ten temat, ponieważ chciałbym móc się z kimś podzielić tym co robię, a w sumie to wolałbym bardziej aby krytyczne oko bardziej doświadczonych ode mnie spoglądało na to co robię.

Ostatni rok był dla mnie praktycznie bez produktywny, zrobiłem może z 3 poważne projekty i to wszystko. Nie doszkalałem się, nie rozwijałem się, po prostu robiłem wszystko żeby nie robić nic.

Ten rok będzie inny ! Zamierzam do wakacji uzupełnić swoje portfolio i spróbować pracy w jakieś firmie.

Jako iż najlepszą metodą nauki jest tworzenie, postanowiłem że będę tworzył różne animacje na własne potrzeby.

Jako pierwszy projekt zrobię animację dla mojej dziewczyny na walentynki

przedstawiającą początek naszego poznania się(poznaliśmy się na fb, całkiem przypadkiem) oraz kolejne etapy rozwijania się wydarzeń, połączone w ciekawie animujące się zdjęcia na osi czasu . Wizja na to wygląda w ten sposób, że całość odbywa się tak jakby na facebooku i wszystko pokazuje się na osi czasu.

 

 

 

 

 

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 1739 3 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Motion Design

Od zawsze – a przynajmniej przez wszystkie lata, w których sam zajmuję się motion designem – w społeczności trwają dyskusje czyj komputer jest bardziej wydajny, jakie podzespoły są wydajniejsze, która wersja Adobe After Effects ma lepsze osiągi. Dzięki benchmarkom i projektom testowym możemy mówić o realnych osiągach.

adobe-after-effects-benchmark

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 3232 12 komentarze Czytaj dalej

Dodane przez w w Grafika

Młodzi graficy zazwyczaj mają problem z wyceną swojej pracy. Wielu początkujących wykonuje swoje prace za darmo lub pół-darmo, chcąc po prostu sprawdzić swoje możliwości i wzbogacić portfolio. Jednak gdy trzeba zacząć zarabiać na swoich pracach pojawia się problem - jak wycenić swoją pracę?

Przed każdą wycenę powinieneś zadać sobie kilka prostych pytań, które ułatwią Ci rozpoczęcie negocjacji:

1. Określ w jasny sposób (dla siebie) co tak naprawdę musisz zrobić w ramach tego zlecenia.

Zaprojektować logo. Zwykle to nie tylko samo projektowanie, ale też rozeznanie się w aktualnych trendach dla branży. Na koniec zazwyczaj robisz jeszcze księgę znaku. Rozpisz sobie co dokładnie co musisz zrobić w ramach danego projeku.

2. Określ dokładnie jaka jest potrzeba klienta.

Nie pozostawiaj sobie miejsca na domysły. Im lepiej określisz potrzebę klienta, tym bardziej precyzyjnie uda Ci się oszacować czas potrzebny na projekt.

3. Odpowiedz na pytanie - jak bardzo klientowi zależy na czasie?

Oczywiście, jeśli projekt jest na już, to możesz śmiało podnosić cenę.

4. Oszacuj rozmiar klienta.

Sprawdź jak duży jest Twój klient. Czy przykładowo jest liderem w swojej branży na skalę wojewódzką, czy tylko lokalnym sklepikarzem w jednej z dzielnic miasta.

5. Określ liczbę poprawek i wariantów projektu, które są w cenie (kolejne dolicz ekstra).

Nie oszukujmy się, poprawki będą zawsze. Ważne abyś już na początku określił ile ich wykonasz w cenie i ile wariantów przygotujesz. Bazując na tych ustaleniach możesz klientowi zaproponować kilka "pakietów" zwiększając liczbę poprawek i cenę.

6. Bądź transparentny wobec klienta, aby nie był zszokowany ceną.

To bardzo ważne. Przedstaw klientowi z czego wynika cena. Gdy przygotujesz sobie taką wypowiedź dla klienta pod tytułem "z czego wynika cena", wówczas z pewnością łatwiej Ci będzie przeprowadzić rozmowę negocjacyjną.


Chciałbyś poznać więcej porad dla początkujących grafików? Zapoznaj się z naszym kompleksowym artykułem na ten temat: Praca grafika

Oceń ten wpis:
Przeczytano: 2459 7 komentarze Czytaj dalej

Log In or Sign Up

W razie jakichkolwiek problemów z logowaniem lub rejestracją prosimy informację na http://motionfreaks.pl/index.php/kontakt